lördag 16 januari 2010

399 olika sätt att se på 2009

Under 2009, från 13 januari och framåt lyckades jag knacka ner 399 inlägg. Hade ju sett tråkigare ut med 400 eller hur? Liknöjt, liksom.

Kollade förra veckan- som av en händelse - vilken dag jag startade. Såg att det var den 13:e och noterade att då ska jag försöka sammanfatta mitt oerhört intressanta bloggår. För det vill väl ingen missa? Jag missade det. Tjugondag Knut kom och gick och jag med min mer än vanligt tefloniga hjärna lät den flyta iväg. Som en alldeles vanlig dag. Oförlåtligt.

Vad göra? Komma lite sent och försöka göra nåt av det ändå. OK.

Januari: Startade denna blogg för att jag hade bestämt mig för att ta tag i min träning. Brist på den, vill säga. Nu skulle jag börja. Vad bättre än att tala om det för hela världen så jag fick skämmas om jag skulle missa? För naturligtvis skulle hela världen redan från början bli involverad i detta.
Kämpade på och fyllde år och hade mig. Överlevde trots arbetslöshet sedan ett par månader tillbaka.

Februari: Nu skulle det hända saker! Maken ville tappa några kilon och jag skulle minsann med på tåget. LCHF var det nya. Jag protesterade och var emot, argumenterade för kolhydratsladdning och grötfrukostar. Fick ge mig ganska snart. Hade även tankar om hur och vad vi förmedlar med våra vikt- och kosttankar.

Mars: Käre nån, maken kom hem med ett monster! Jag gick på Arbetsförmedlingen mer än nån gång då och då och två av barnen fick på moppo.

April: BE behövde jag inte göra men lite nervigt var det allt. Gasade på i matsvängen gjorde vi, ständigt och jämt.

Maj: Premiär i Foppaland och tacksamhet över de barn jag begåvats med.

Juni: Från full fräs till puttrande i skogen, glädje noterades.

Juli: Rhodos, Midnattssolsrallyt och Götetresa var höjdpunkterna denna månaden. Och för allt i världen; ALTANEN!

Augusti: Målade, byggde och red ut demoner. Fick en vuxen till i huset och en minsting som började ettan. Irriterade mig lite på experter också. Min första - och enda - utmärkelse anlände :-)

September: Var jag duktig? Började nytt jobb i alla fall. Funderade lite över tvillingdilemmat, saker som dyker upp ibland. Livsmedelsverket indoktrinering av hemkunskapen avhandlades lite smått. Och den lille store fick körkort!

Oktober: Hade världens skräckupplevelse, inte bara åldersmässigt. Sorgetankar fanns emellanåt.

November: Jag bjöd på hur virrig jag (äääh. menar en kompis...) kan vara emellanåt. Återigen en myndighetsreflektion - nollor! Vi bytte till snålare variant av fordon, något jag är sååå tacksam för varenda gång jag ska tänka, eh tanka.

December: Fick påfyllning på vattenkvarnen vad gäller LCHF och kolesterol och så gjorde jag ett klipp. En god vän försvann ur våra liv, ledsamt men tvunget.

Ja, det var en "kort" sammanfattning av mitt första bloggår, visst var det tur att jag gjorde den? *s*

2 kommentarer:

  1. Låter då bättre än mitt 2009 kan jag säga.
    Det året behöver bara ett ord egentligen: SKIT!
    Ska man bryta ner det så är det ett ord även där: ARBETSLÖS.
    När det liksom inte bode ha hänt... nytt kontrakt var skrivet och klart... sen meddelade vd:n att krisen kommit och då skrev dirren inte på mitt kontrakt och jag fick sluta så från lycka till chockad misstro.. is this really happening??!
    OH yes!! It did.
    Nåja.. fick ju tid att göra klart det sista med boken och få ut den så det var ju underbart, men sen har det liksom inte hänt så mycket mer heller,....

    SvaraRadera
  2. Låter inte som en rolig situation, trots färdigställd bok o allt. Hoppas att 2010 har bättre att erbjuda dig! Din bloggtitel visar iaf att du jobbar på det :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails