onsdag 27 januari 2010

Horoskoptankar i elfte timmen

Horoskop, ska det va nåt att ha, det? Kan det verkligen vara så att alla som är födda under samma tidsperiod på året kan vara likadana till sinnet? Och att de sedan kommer att uppleva samma typ av saker på samma veckodag? Nja...



Jag vet bara att beskrivningen på mitt stjärntecken, Vattumannen, stämmer in på min person till 99,5% och det är ju inte illa. Dessutom lever jag ihop med tre andra Vattumän. Där är det inte riktigt samma överensstämmelse. En av dem har samma procenttal som jag, men de andra två är mer tveksamma.
De har å andra sidan inte kommit till "vägs ände" än, de har framtiden för sig!

Tvillingpersonen i vår familj är också på pricken, liksom den som är Lejonfödd. Den sista, Jungfrun, har nog fötts vid fel tidpunkt om man ska se till egenskaperna, det stämmer inte alls. Jungfrun skulle enligt mina beräkningar kommit som ett Lejon och där hade det passat in. Enveten som hon är så höll hon sig inne några extra dagar. Det ska böjas i tid...



För skojs skull lägger jag in beskrivningen på Vattumannen, de som känner mig kan kanske se mönstren? Det enda jag säger emot är självgodheten, resten är helt rätt. Enligt en oberoende källa...*ler*,

"Vattumannen härskas av planeten Uranus. Kombinerat med luftens element gör den ledande egenskapen vattumannen till en komplicerad karaktär. Han är mycket självgod och har starka åsikter som han vet är de rätta. Han bryr sig alls inte om ifall han anses vara en underlig figur eller om alla andra tycker annorlunda. Personlig frihet och rättvisa är centrala begrepp.

För andra kan vattumannen te sig oberäknelig och rebellisk. Det kan vara svårt att nå honom, då han tenderar att skärma av sitt sanna jag under en yttre fasad. Vill du vara hans vän och tränga in under ytan måste du acceptera honom som han är. Han accepterar dig som du är, även om du kanske har fel enligt hans mening så har du rätt att tycka som du vill. Han är fördomsfri, intellektuell och human.

Element: luft
Kvalitet: fast
Polaritet: positiv
Nyckelord: Uranus, klarsynthet, humanism, intuition, vågor, ockult, protest, revolutionär, reform, distans och bärnsten.
Positiva karaktärsdrag: fredsälskande, lojal och uppfinningsrik.
Negativa karaktärsdrag: excentrisk och trotsig.Människokroppen: fotlederna."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails