torsdag 28 januari 2010

Medelålders dam fastnade i snödriva

Vi tar och dissekerar den rubriken...

Medelålders - Numera kan man skjuta fram betydelsen och innebörden av denna åldersbestämning. Tycker jag. När mina föräldrar var 45 var de ju jättegamla och det är ju inte jag idag. Alltså måste det ha flyttats nån slags gräns. Eller bedömning.
Hmmm, är det där jag är nu? Om 5 minuter är det exakt 45 år sedan min väna (kanske hon inte var just då iofs) moder krängde ut mig och blev mamma. Det vackraste barn som någonsin sett världens ljus anlände till jordelivet. *harkel* Nä, jag bara skojar, men alltid retar det nå'n.

Dam - Nja, där kan det nog inte sägas stämma. Jag kan vara rätt burdus och skramlig, liksom. Min humor är vääääldigt låg emellanåt, ibland poppar det ut skämt med sexanknytning, ibland har det mer med sju att göra. Snuskig fantasi kallar en del det, jag tycker bara det är en kreativ lösning på samtalsproblem. Har försatt mig i en och annan pinsam situation, dock. Damer ska väl vara lite pimpinetta och det är sällan jag klarar. Redan som litet, vackert barn (se ovan) räckte det att jag stod still rakt upp och ned så blev jag smutsig. Åtminstone om jag hade finkläder på mig. Mamma vågade aldrig låta mig byta om förrän precis innan vi skulle gå.

Fastnade - Tveksamt där också. Gnodde mot underredet gjorde det, minsann (bilens, alltså...) men loss kom jag.

I - Nej.

Snödriva - Skitig, attans uppskottad hoppackad snömassa. Hindrandes väna mammor att lämna hemmet med rullator. Skärpning, gatukontoret!

Vad fick vi nu lärt oss av detta? Inte mycket, men det blev ett inlägg i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Du är kul du!
    Ha en underbar födelsedag! *kram*

    SvaraRadera
  2. :D
    Jag log brett genom hela dissikeringen...

    Vi verkar ha samma typ av låga humor. Det blir en del sju-skämt som ploppar ur munnen på mig med.

    Massor med grattis på födelsedagen!!!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Vad trevligt att titta in här, intressant och tänkvärt det du skriver om. Jag som försöker hitta rutiner och kontinuitet i min träning kommer säkert att bli inspirerad av dig. Du ser väldigt fit ut, bra jobbat.

    Ha det så bra:=)

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! :D

    SvaraRadera
  5. Medelålders?????Vem????? Vilka???? Ja jag har iaf inte fyllt 45......ännu......;)
    KRAM!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails