söndag 17 januari 2010

Brutna löften

Jag har inte lovat något speciellt vid nyår - i år heller - men det finns en del i min närhet som sagt vissa saker högt. En av dem lovade att hon skulle sluta dricka O'Boy.  Lite lagom nivå, tycker jag. Det kan ju kanske genomföras och då menar jag inte i form av att det ersätts av chokladdryck med annat varumärkesnamn.

Igår gjorde denna person och en till en köksinsats, "riktigt kladdig chokladsmet". *Burr* Det är sött som tusiken i vanliga fall. Nu hade vi slut på kakaon som egentligen ska vara i så då använde de ovannämnda dryck istället. Ni kan tänka er sockerchocken, va?

Nån timme senare kom hon på vad hon gjort. -Mamma... Du vet, jag lovade ju att jag skulle sluta dricka O'Boy? -Mmmm, svarade jag. - Nu hade vi ju det i smeten... -Mmmm, svarade jag. -Men det räknas väl inte för jag drack den ju inte?
Så kan man också behandla nyårslöften.

4 kommentarer:

  1. Hahahaha!!!! Jaa men hon har ju rätt ;)

    SvaraRadera
  2. Just det! oboy ska drickas inte ätas, så hon har inte brutit något löfte..så det så;))
    kram Bibban

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails