söndag 17 februari 2013

Nu förkastar jag detta! Eller?

Jag har en hel hög (kan man säga så om något som bara finns påbörjat i datorn?) med utkast bland mina inlägg. De gäller inte mig längre. För tillfället, är väl bäst att tillägga. Jag är ganska säker på att de kommer att få sluta sina dagar som just utkast. Som förkastade sådana.

Fast... det är ju fortfarande mina tankar. Ämnena berör mig. Ska jag kanske skriva dem ändå? Om jag nu har tyckt att det finns anledning till att kasta ner några ord här och några där för att fylla på vid ett mer passande tillfälle, har det inte en viss relevans trots allt?

Jag vet ju att det finns så många fler som känner igen sig. Som känner likadant. Är det dumt att låta bli då?

Är det någon som överhuvudtaget vill läsa om hur det känns att komma upp i den ålder när man på något vis anses vara för gammal för att vara anställningsbar? Hur man mår efter att ha sökt det ena jobbet efter det andra och faller på att man inte längre är 22? Hur man börjar fundera på en massa olika (=konstiga) saker. Både om livet, ens eget värde och hur samhället i stort är uppbyggt.

Är det intressant att läsa det?

I så fall kommer jag att skriva/publicera det. Trots allt.

Fast jag just nu lämnat denna situation bakom mig och fått ett nytt arbete :-)


, , , ,

6 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet då! Jag måste nog säg att känner mig mer attraktiv på arbetsmarknaden än någonsin. Snart 50 o vuxna barn, en arbetsgivares dröm, ingen VAB o absolut inga fler barn på G:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Jo, det är ju det jag känner också. Borde vara drömmen!

      Radera
  2. Då har du ännu större anledning till att skriva. Och grattis till nya jobbet :)

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis! Klart du är perfekt att anställa! Kram

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails