tisdag 12 februari 2013

Jag är verkligen värdelös!

Säg inte mot mig. Sluta med alla rabiata motdemonstrationer. Det är ren och skär fakta.

Trots att jag är en lågtempare (runt 36º i normaltemp) och egentligen blir dödssjuk när det närmar sig det som anses vara den riktiga kroppstemperaturen hos de flesta, nämligen 37º.
Jag suger på att vara sjuk. Jo, det största suget är väl att vara sjuk, men jag är skitdålig på just sjukvarandet.
Eller, på att göra det man ska/bör när man har såna symptom som feber och hosta och allmänt ont i kroppen. Vila. Det är jag totalt kass på!

Jag kan inte låta bli att hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen eller rensa igensatta avlopp.

Nu hörde jag ett (minst) "Då är du inte tillräckligt sjuk!"

Kanske är det så. Kanske är jag bara lite lagom sjuk?

Nä, felfelfelfel! Jag ÄR tillräckligt sjuk, jag är bara inte tillräckligt KLOK.

Men jag jobbar på det så nu ska jag sussa en stund. Efter att tvätten är upphängd.
Förresten, den kan ju den nyss vaknade minstingen greja, hon hade ju "ingenting att göra" :-)

Nu var jag väl lite klok i alla fall?





, , ,

2 kommentarer:

  1. haha, ja deet var åtminstone klokt, det där sista :) sov nu!

    SvaraRadera
  2. Klart man googlar, nya kollegor, chefer m fl. Själv dyker jag mest upp när det gäller jobbet som tur är, i alla fall när jag googlar på namn o ort.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails