onsdag 6 februari 2013

Tandis och fraktis

Sitter på händerna för säkerhets skull. Ibland är det lika bra så man inte skriver nåt man inte ska skriva. Tillfället är fel. Än så länge.

Så, nu har jag talat allvar med dem. Händerna. De lovade att sköta sig en stund till så jag släppte dem lösa igen.

Då kan jag rapportera att den årliga tandläkarbesiktningen gick alldeles utmärkt. Ja, alltså nu var det ju inte så att jag var där och besiktigade tandläkaren, han kollade in mig istället. Allt var sig likt. Inga hål. Blev bara ett litet som grävdes i plånboken.

För första gången var jag med om att kortläsaren hävde ur sig ett "Medges ej" innan jag ens knappat in min kod. Va? Räcker det att jag visar mig för att det ska ske numera? Sååå mycket reavaror shoppade jag ju inte! Och om det varit så, hur har det spridit sig så snabbt till alla kortläsare i länet? Jag har ju dåliga erfarenheter från sådana sedan innan.

Känns iofs som att jag har ett stort sådant i huvudet idag (=hål, inte kortterminal). Det nästan ekar därinne. Hohoooo, är det nån däääär?


Skulle beställa en transport för en stund sedan och allt gick bra. Tills jag lagt på luren (alltså tryckt på röda knappen för er som inte var med på lurens tid) och tittar på fraktsedeln jag skrev ut innan jag ringde. Poff! Bara att lyfta luren (alltså trycka på gröna knappen för er som inte var med på lurens tid) och ringa tillbaka och ändra. Pallarna skulle ju inte DIT de skulle DIT.

För en gångs skull var det bra att jag inte bokade på nätet... Turis :-)

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails