torsdag 21 februari 2013

Nedkissad och somnade i maten

Det låter nästan som att det utspelat sig på Finlandsbåten eller hur? Riktigt så illa är det inte, även om jag faktiskt blev vittne till något liknande i helgen...

Helsingfors
Nä, det är en katthistoria, detta. Igår transporterades våra svartingar, Hedvig och Helga, till veterinären för kastrering. Jag slapp det delikata uppdraget eftersom jag befann mig på annan ort. Tydligen hade det funkat bra, förutom en liten catfight dem emellan när de skulle vila på uppvaket. Veterinären fick skilja dem åt så det blev lugnt.

Väl hemma har det skett lite små olyckor, bland annat är en av dem numera mer kissekatt än den andra. Samma en som somnade i matskålen :-)

Nu "ser vi fram emot" att försöka hålla dem inomhus några dagar...

Skönt att ha det gjort i alla fall och att veta att det inte blir några kattungar rätt vad det är. Alla våra katter är ansvarsfullt kastrerade, visst är vi duktiga?

Förhoppningsvis blir det lite lugnare nu också, det har märkts att det börjat "rycka i dem" den senaste tiden, nu när ljuset är på väg att återvända :-)

, ,

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte så mycket om katter men nog tycker jag ni är duktiga som ser till att det inte blir en massa oönskade sådana. För själva har de väl knappast någon koll ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä de är faktiskt ganska kass på just det :-)

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails