lördag 16 februari 2013

Moving on. Från 4 till 120.

Nu har jag plockat bort den. Appen. Platsbanksappen.
Behöver den inte mer. Börjar nytt jobb på måndag.



Efter många om och men. Som i sökande och inskickande gång på gång. Rätt vad det var så var det minsann någon som fattade. Ja, som begrep vad det är de får. Lyllos dem. Fattar ni vilken tur de har!?! Och jag, naturligtvis :-)

Jag skulle kunna berätta och beskriva men efter den här hösten är jag hjärtinnerligt trött på att göra just det. Jag vill inte en gång till. Trots att jag gillar att skriva så är inte personliga brev det jag är ute efter att utveckla. Oj, vad trött man blir på att beskriva sig själv och alla dessa tillgångar man innehar och kommer att bidra med! Ja, det fattar ni väl? De är ju många!

Nu slipper jag det.

Nu väntar nya utmaningar och uppgifter. Jobbarkompisar att lära känna (120 st mot de 4 vi varit). Nya datasystem. Kurser på annan ort. Resor till och från jobbet, 12 mil om da'n istället för de 300 m jag haft hittills. Åka kollektivt, kanske?

Vår tillvaro kommer att ändras rätt drastiskt i och med detta. Vi kommer inte längre att vara tillsammans hela dygnet när vi inte arbetar ihop. Barnen kommer bli tvungna att skärpa upp sysslodeltagandet på hemmaplan. Är man inte hemma på frukost och lunch så sker bl a tvättandet på kvällstid s a s. Tiden blir mindre flexibel till träning o dyl för min del.

Allt detta kommer vi att klara, det krävs bara en inkörsperiod så de nya rutinerna sätter sig.

Trots nervositeten så är det spännande och jag ser fram emot det. *darrar*

, ,

2 kommentarer:

  1. Oj, 12 mil om da'n låter långt, men man klarar det man vill och måste. Hoppas allt flyter på fint med nya jobbet och att du hinner blogga lite emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är långt... ska försöka åka buss, kanske funkar att blogga under den tiden :-)

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails