fredag 15 januari 2010

Korna ska läggas i blöt

Återigen halkar jag in på whisky. Inte så mycket halka som det kan bli om man dricker för mycket sånt, dock. Den risken är iofs inte överhängande eftersom jag endast smuttar under tvång.

Hörde på radion idag, en whisky-expert skulle berätta hur det funkar. Hon var från denna trakt och pratade därmed småländska, denna vackra dialekt. Jag lyssnade lite så där som man gör när man egentligen sysslar med annat, halvdant. Rätt vad det var lystrade jag till. Va? Vad är det för kor som ska läggas i blöt? Skärpte örona och förstod att det var ju korna, det vill säga kornen, som skulle ligga surt ett tag.


4 kommentarer:

  1. Hahahaha :)))
    Tur att det inte var vår underbare miljöminister som kommit på att korna (MU MU) ska dricka sprit för att få till en ny mjölksort eller så... Arla och Systembolaget slås ihop typ...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken affärsidé det hade varit :-) Trevlig helg på dig också!

    SvaraRadera
  3. Ajaj, korn och kon.....vilka falska ordvänner!

    Jag minns själv hur en tös i min klass på högstadiet av läraren fick frågan (ämnet var de 4 sädesslagen);

    Vad får man av korn?
    -Mjölk! blev det självklara svaret....

    Att sedan flickebarnet i fråga råkade vara dotter till den stränge rektorn gjorde ju inte saken tristare :)

    SvaraRadera
  4. Det bli ju gäna lite fövecklinga av olika sotter nä man inte uttala "r" *s* På gott å ont!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails