onsdag 30 januari 2013

Twittra? Någon?

Tiden, den här dyrbara, ska man slösa den på ännu ett socialt medialt knapprande? Är det förresten slöseri?

Har jag - som vanlig (?) människa - någon användning för Twitter?

Räcker det inte med mina bloggar, facebook och Instagram?

Vad säger ni? Använder ni Twitter? Varför i så fall? Känns det bra? Är det ännu en tidstjuv som knaprar på tidskakan?

Några tips? För eller emot i mitt fall?

Kom igen nu, ja vill höra vad ni tycker!



Kanske får jag användning för en sån här så småningom?



 , , ,  

10 kommentarer:

  1. Jag har konto på Twitter men orkar aldrig skriva där. För mig är EN blogg, Facebook och Instagram nog. Funderar till och med på att skrota Rockiana's sida på Facebook.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sidan på facebook känner jag inte tar nån tid, blir ju mest att jag lägger länkarna där och det är snabbt gjort ;-) men Twitter får nog vara. Än så länge. Man vet aldrig!

      Radera
  2. Inte Twitter, inte Instagram, ingen blogg, bara Facebook. Tar tid nog att _läsa_ andras bloggar. Man måste ha tid att leva också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så, det känns som att det liksom bara "ska" vara. Instagram (när det händer...) och bloggandet känns inte jobbigt (för det mesta) så det följer med i livsmönstret :-)

      Radera
  3. Jag kan inte leva utan Twitter. Såklart. :) Har skrivit några komigångposter, som kanske kan inspirera. :)

    Som denna till exempel: http://www.365saker.se/2010/03/10/434-borja-twittra

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, jag ska både kika på det och fundera vidare :-)

      Radera
  4. Jag twittrar. Gillar att slänga iväg en massa "blaj" ibland. Gillar även att läsa andras tweets. Heter "ulliso" där.

    SvaraRadera
  5. Har själv inskaffat twitter i dagarna, och visst är det kul, men ersätter bloggen, det gör det inte,helt enkelt för snävt forum och där är bloggen överlägsen att lägga ut texten

    SvaraRadera
  6. Jag använder Twitter lite annorlunda än FB och bloggen. På twitter bler det mer dagsaktuellt, politiskt och media. Känns mer levande än bloggen där man sällan kan diskutera.

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte heller leva utan twitter! Jag twittrar rätt mycket. Följer intressanta personer som skriver bra! Om jag slänger ur mig till Shappi Korsandi (engelsk ståuppare) eller Lena Sundström (journalist) att de är bra så får jag svar. Från dem själva.
    Jag tipsar om allt möjligt, svarar folk när jag känner för det och retweetar bra saker som jag tycker är värda att sprida vidare. Speciellt om det handlar om anti-rasism, feminism eller sociala medier.
    Självklart tipsar jag om mina blogginlägg - alltid intresserar det någon. Och så lite bilder då och då. Det gillar folk. :)

    Iofs twittrar jag på jobbets twitter lite då och då också...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails