tisdag 29 januari 2013

Två blir 19


Kommer aldrig att glömma när vi fick beskedet...

Efter att ha haft krångel och okänslig läkare vid första undersökningen ("Det här stämmer inte alls, livmodern är alldeles för liten...) så kan jag lova att hjärtat satte sig i halsgropen när barnmorskan stängde av skärmen när ultraljudet skulle köras.

"Har läkaren pratat med er?" var frågan hon ställde.

Ni kan ju gissa vad som snurrade i huvudet då.

"Eeeeh... nä..."

"Det är två"

"Va? Två? Barn menar du????" (Vad skulle det annars varit?)

Min första tanke - efter tacksamheten att barnet levde och helt plötsligt var dubbelt - var på nattvak och trötthet. Pappans kommentar var "Vi som hade allt redan..." Olika infallsvinklar där :-)

Allt gick bra och när det bara var ett par veckor av väntan kvar föddes två underbara tjejer med 10 minuters mellanrum. Jennie blev den ständiga storasystern till den efterkommande Louise. Kan lova att det är en väldigt speciell känsla att föda mer än ett barn! Ligga och titta på ett alldeles nyfött underverk medan ytterligare är på väg att komma till världen.

Idag är det 19 år sedan jag fick min bästa (iofs en dag försenade) födelsedagspresent!

Grattis älskade döttrar på er dag!



 , ,

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Att få en åt gången är lycka i sig men att få dubbelt upp måste vara underbart. Grattis till fina döttrar och till dig! :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, det är lite speciellt :-)

      Radera
  2. Å, vilken härlig läsning!! Ligger här i sjuksängen o snyftar lite, det gör jag alltid när jag läser om små underverk som kommer till världen!! Gratta dina fina döttrar, förstår att du är stolt!! Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara, det är jag :-) Hoppas det är nåt snabbt övergående du drabbats av så du snart är uppe ur sjuksängen!

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails