onsdag 2 januari 2013

Självutmanandet

Lättsmält litteratur som får uppvärmningscyklandet att gå som en dans!

Mina uppsatta mål 25/12-29/12:

50 km på motionscykel blev 52 km.

2 gympass klarades av
Bröst/axlar/triceps 
Rygg/biceps/mage

Promenader om underlaget tillåter:
Lyckades stappla mig fram 5,1 km i eländig halka

Japp, det var bara 5 dagar att spela på eftersom vi var bortresta över nyår. Det gäller att sätta realistiska mål så här i början, sen kan jag sikta mot stjärnorna. Om nån månad eller så, kanske?

Nu har jag funderat på vad jag ska se till att jag gör denna veckan. Eller; vecka och vecka, det är ju redan onsdag. Känns som att det är bäst att köra måndag-söndag för att få lite flyt och rutin i mina små självutmaningar.

Om jag kör onsdag-söndag denna veckan så är det också 5 dagar... Hmmmm...

Vi säger så här då...

Minst 3 gympass, varav ett på stora, farliga gymmet. Det riktiga. Gymmet. Vojne.
Det är nog egentligen varken stort eller farligt men för mig är det en stor sak att ta mig dit. Nytt och ovant. Jag är ju inte van att ha folk omkring mig när jag frustar och stånkar värre än tjuren Ferdinand i getingssticksögonblicket. Ja, jag vet att de säger att det är en humla men jag tycker inte att humlor har gadd. Så det så!
Nu när jag har en ledsagare att gömma mig bakom så kan jag nog våga mig dit...

Sen säger vi väl 4 promenader på ca 4 km/st (minst, naturligtvis). Klockan 5 på morgonen kan det kännas rätt tillräckligt...

Ett gympass är avklarat ikväll. Hade ställt klockan tills imorse och lagt fram träningskläder men av olika anledningar fick jag inte sova som jag ville inatt och beslutade mig för att jag behövde den extra trekvarten till skönhetssömn för att orka jobba. Promenaden ställdes alltså in.

Cykla på en stillastående motionscykel är inte det roligaste som finns (enligt mig) men jag har kommit på att det funkar alldeles ypperligt att trampa på med en bok att läsa och lagom dunkmusik. Det gäller att ha en i rätt format, bara. Både vad gäller format (så den får plats) och innehåll. Idag började jag på Fredrik Backman och den lär ta slut på ett par vändor :-)

Kan man säga vändor om nåt som står still?


, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails