tisdag 15 januari 2013

Detta måste väl vara nytt?

Igår var jag på ett spännande möte. Det var jag och en mackapär som skulle kolla mina synfärdigheter. Gör ju ofta såna kontroller för syns skull men denna gången var det utan hjälpmedel och för att kunna söka nytt körkortstillstånd.

Vi kan säga så här... det gick ganska bra. Slipper noteringar på körkortet i alla fall. Och vadå? Jag kör ju aldrig bil utan linser eller glasögon.

Det var den besiktningen som behövdes och idag har jag knappat mig igenom ansökan på Körkortsportalen. Som vanligt (?) när jag gör en hälsodeklaration så blir det lite snabbgenomgång. I och för sig kan det bero på att jag inte har några skavanker. Inte såna som behöver åtgärdas. Möjligt att det kan finnas en och annan av nån annan sort. Vem vet? Vem vill veta?

Där satt jag och knappade in Nej på allt och fick mao inga följdfrågor. Rätt vad det var så möttes jag av detta:


Har inget minne av att jag svarat på såna frågor innan. Kriterierna för att få körkort måste ha ändrats/anpassats efter tidens gång. Jag svarade Nej där också. Som ni ser.

Och nu så har jag t o m betalt - ännu ett steg närmare kortet!!!



Idag är jag annars lite virrigare än vanligt. Prövade om telefonen skulle sända ut alarmsignaler även fast den var avstängd. Det gjorde den inte. Vaknade iofs bara en halvtimme senare men just idag skulle jag behövt en "vanlig" start på dagen.

Har ytterligare ett möte idag, nämligen. Viktigt och stort och väldigt, väldigt pirrigt. Tänk gärna lite på mig i eftermiddag...


Och ja, gårdagens planerade träning genomfördes. På ett riktigt bra sätt eftersom det var nästan tomt på gymmet och jag trodde jag hade "glömt" nån övning eftersom det gick så snabbt.

4 kommentarer:

  1. lovar att tänka på dig! :)

    SvaraRadera
  2. Du är duktig med träningen du. Jag har idag äntligen tränat på över en vecka, det blev en halvtimma på crosstrainern o så 10 armhävningar efter det. En liten mjukstart på veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det låter som en alldeles utmärkt start! Heja!

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails