onsdag 9 januari 2013

Jag - en drömmare

Vet inte varför men helt plötsligt drömmer jag varenda natt. Konstiga saker. Jo, jag vet att jag förmodligen drömt varje natt innan också men nu kommer jag ihåg alla konstigheter.
Berättade ju om mina MC-utflykter häromda'n, till den drömmen fanns naturliga orsaker. Tycker jag.

Igår natt var det en annan sak som rörde till det. Eller, sak och sak, en person. En väldigt inspirerande och rolig sådan, nämligen Monstermalla. Jag har följt hennes blogg länge, mer eller mindre i perioder beroende på mitt eget bloggandes svängningar. Nu är jag ju lite på G igen både vad gäller bloggande och annat och du Malla har verkligen inspirerat mig till att sätta upp mål och se till att träna. Vet inte riktigt hur du hinner med allt, men jag vill också så tack för knuffen!

Min dröm då. Malla var en superhjälte som var på ett uppdrag att rädda världen. Jag minns inte från vad men klädseln var en prickig 50-talsklänning med rosa tyllscarf knuten runt halsen och en Marilyn Monroe-frissa. Beväpnad till tänderna! Det såg lite underligt ut med den kolsvarta AK-5:an mot allt det rosa och jag var allt lite skraj. Hon släppte inte förbi en djävel och stoppade bilar med händerna. Tuff brud!

Jag känner mig inte så tuff idag, däremot. Mer som på denna bilden.

Trött så in i norden. För första gången på åratal stängde jag av alarmet och somnade om, det är inte jag egentligen. Pang bom upp är det annars.
Nu var det ingen katastrof, handlade om ca 20 minuter så dagen fortskrider väl som den brukar.

Träningen igår kändes riktigt bra. Det gör den idag också. Speciellt vissa ställen. Onsdag är vilodag så nu får det väl återhämta sig lite. Kanske blir en promenad ikväll?

2 kommentarer:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails