torsdag 3 januari 2013

2013 är året då jag ska...

Ja, vad ska jag egentligen?
Vad vill jag åstadkomma under detta år? Mer än att försöka glömma att det är 30 år sedan jag tog körkort? 18 april, närmare bestämt.

Träningen
Jag har börjat så många gånger och varit motiverad till tusen. Åtminstone har jag trott det. Tills det kommit nåt emellan. Halsont, ond höft eller annat skoj (typ lathet...). Nu tänker jag lyckas! 2013 ska bli året då jag ser till att sätta upp delmål så jag verkligen ser att jag lyckas. Ett steg i taget.
Naturligtvis måste jag även ha långsiktiga mål. Om jag är snäll och inte tar i i överkant så borde jag klara av att genomföra 120 st gympass under året. Då har jag räknat bort eventuella lata semesterveckor också. Utöver det så ska jag fixa 140 st promenader eller pass på cykel. Det blir till att föra träningsdagbok, tror jag. Förhoppningsvis kommer jag igång så pass de närmaste veckorna så jag kostar på mig ett gymkort också...

Vill tillbaka till denna början men kommer inte att se likadan ut denna gången (är ju motivlackad numera)
MC-kortet
Jag ska ta en intensivkurs i vår så jag har MC-kortet senast i juni (helst maj egentligen).  Eftersom jag inte har nån att övningsköra med så får det bli en snabbkurs. Det kan bli spännande! 
Det stora målet vad gäller detta är att jag ska köra för egen maskin till Västervik och Hoj-Rock i juli, det har jag nämligen varit kaxig nog att påstå att jag ska... "Annars stannar jag hemma..." Och det vill jag ju inte!


Denna ska ut på vägarna - massa mil förhoppningsvis...
Huset/hemmet
Det finns lite småfixande som jag vill ha gjort i år. Stuprör och stuprännor till bastustugan och altanen. Måla färdigt bastun och möblera ordentligt i "relaxdelen". Ett par trösklar inne (måste specialtillverkas). Nya garderober i vårt sovrum. Måla några tak. M.m.

Familjen/vänner
Vara snäll(are) mot mina närmaste och ta mig tid att njuta av att jag har dem. Vara en fortsatt bra vän åt de som förtjänar det :-)
Dissa resten FULLSTÄNDIGT eftersom de pga sitt eget handlande inte får plats i mitt liv.

Bloggandet/skrivandet
Jag skulle gärna vilja vara mer aktiv med bloggandet (även om det blivit en markant förbättring de senaste månaderna) och få fler läsare. Kanske ett mål på minst 130 gillare på Facebook?

Skulle inte skada med lite mer inspiration och roligheter emellanåt och det är alltid lättare att få till när man vet att någon (gärna många) läser.

Om du vill hjälpa mig med att ragga läsare får du gärna tipsa andra och dessutom trycka på Gilla-knappen till höger ;-) Tack för hjälpen!

Tatuering
Vill ha en tatuering till och det känns som att det skulle passa i år, får se om det finns tid och pengar till det.

Första vill ha sällskap av fler

En styck omvälvande förändring
Har några förslag på gång men vet inte vad jag vill eller om det ens är genomförbart. Nåt måste till i alla fall, stagnation är dödsbringande.


Räcker det? Ja, jag tror det är en bra början.

3 kommentarer:

  1. jag tycker det låter som bra mål :) och jag måste ju kolla om jag gillar på fb, annars gör jag såklart det :)

    SvaraRadera
  2. Härliga mål eller löften;) jag kallar det mål! Grym ryggravla! Nu ska jag in och gilla!!!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Låter som bra mål. Specifika, då är de lättare att nå. Lycka till! :-)
    Nu har jag gillat din facebook, du får gärna göra detsamma ;-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails