torsdag 17 januari 2013

Ljusets återkomst och däckande överraskning

Igår när jag skulle gå hem från jobbet så var det nåt som var fel. Fast det var ju just det som det inte var, det var helrätt! Klockan var över 16 och det var fortfarande ljust! Bilden är kanske inte bästa beviset på det men det var ljusare i verkligheten, jag lovar.

Åkers kyrka
Dagens mat blev parmesanpanerad torsk, receptet hittar du här.

Onsdag innebär fotbollsträning för en av döttrarna, de får åka norrut till kommunens "huvudort" och träna på konstgräset. Med andra ord så blir det en del väntan om man inte ska slösa på diesel och miljö och åka hem emellan. Nä, jag passade - återigen - på att gå en runda i strålkastarnas sken, 6,6 km blev det.

Efter min lilla promenad (som kändes längre än förra veckan, gick lite annorlunda väg) handlade jag lite påfyllning till kylskåpet. Tog det lugnt eftersom jag hade oändligt med tid tills dottern skulle vara klar för hemkörning. Halkade ut till bilen och öppnar bakluckan. Javisstja, det hade ju hämtats fälgar till den kommande folkracebilen... Suckade lite (nä, svor inte alls...) och fick lasta in i baksätet istället. Inte så smidigt när man handlat 2 flak ägg, då gäller det att planera utplaceringen så de inte krossas om (sa OM) jag skulle råka svänga lite vårdslöst snabbt. Golvet var ju blött av smält snö så det fungerade inte. Kunde kanske hällt ut lite kattsand och torkat upp det?

Däckat där bak

Tur jag bara stödhandlade lite
Se'n hade ju nästan hela kvällen passerat så jag tog min värkande, ömmande muskel och gick och la mig. Det gör såååå himla ont, har mycket hellre träningsvärk i hela kroppen än detta. Ta på sig vissa ihopklämmande, uppstyrande persedlar går bara inte. Det känns som att jag har mjölkstockning och det har jag INTE.

3 kommentarer:

  1. men alltså jag längtar tills vi kan köra fr jobbet när det är ljust :)
    och storhandla,det skulle jag verkligen behöva göra :)

    SvaraRadera
  2. Imponerande att du orkar ge dig ut o gå i kylan. Jag håller mig helst inomhus jag. Inne på ett gym eller hemma i huset:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så himla beroende av luften så jag måste ut och det var nog bara -7º så svetten kom ändå till slut ;-)

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails