fredag 11 januari 2013

MC-Mässan inbokad

Efter lite velande så har vi nu bestämt oss. Vi drar till Stockholm för att gå på MC-Mässan! Inte ofta man är där (i hufvudstaden alltså), brukar bli Göteborg när vi tar oss en helg hemifrån. Det är bara knappt halva avståndet och så är det ju en såååå mysig stad!

Stockholm har jag inte nåt riktigt förhållande till överhuvudtaget. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om vår huvudstad. Tror det beror på att jag inte varit där så mycket, jag hittar inget vidare (=inte alls). Glömmer aldrig när GPS:en sa till oss att göra en U-sväng mitt ute i Riddarfjärden (tror jag det heter, va?). Man såg oss (eller ja, pricken som visade var vi var...) mitt ute i det blå. Runt, runt snurrade det. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta :-)

Till slut kom vi dit vi skulle, dvs därifrån, med livet i behåll.



Nu har jag bokat hotell en liten bit från Centralen, bara. Vi bestämde oss nämligen för att begagna oss av de allmänna kommunikationerna som står till buds. Frågan är bara vilket? Tåget kostar lika mycket som att flyga - är det riktigt klokt??? Snabbussen är det överkomligt pris på men där kan man ju inte gå omkring på samma sätt som på tåget. Nån restaurangvagn lär de inte heller släpa med sig. Här krävs det ett öråd ikväll, tror jag :-)

Nu får vi se om vi klarar av att ta oss från Centralen till Älvsjömässan och tillbaka utan att hamna ute i vattnet...

P.S. Visst vill man skriva snabbbuss med 3 st b:n? DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails