lördag 5 januari 2013

Investering i rosa

Jag känner nästan inte igen mig själv. OK, jag vet att jag brukar må bra/bättre när jag tränar och jag brukar verkligen försöka. Men... nu VILL jag verkligen.

Igår kände jag mig som den halvgamla tanta jag är, trött och sliten. Några nätters dålig (dagens understatement) sömn och ett par hårda gympass tar på kroppen när man inte är van!
Jag sov en timme på eftermidda'n och det händer nästan bara när jag är sjuk. Just sjuk kände jag mig också, började få ont i halsen och värken var inte bara träningsvärk. Misstänkte jag.

Idag vaknade jag strax efter halv 8, utvilad och med en helt OK nivå på träningsvärken. Inte så jag hoppade upp ur bingen men jag väckte inte resten av huset med stönandena i alla fall.

Efter kaffe och en stunds slappande blev det frukost och efter det... Gymmet. Va? Igen? Heeeelt otroligt!
Jag hade väntat mig att det skulle vara ganska mycket folk så här i början på året (nyårslöften och dåliga samveten) men det var nästan tomt. Skönt.
Passande text till mitt sprillans nya gymkort/liv

Jag hade bestämt träff med en ur personalen och nu har jag... tadaaaaaaa!... löst gymkort för ett helt år. Fattar ni känslan? Från att aldrig ha satt min fot på ett dylikt ska jag försöka träna 4 ggr/vecka. På GYM. Det allra bästa är att jag känner att det kommer att funka. För att jag vill. Jag är mogen, inte bara på pappret.

Blixtrande avslutning på passet ;-)

Efter vår dryga timmes jobbande med bröst, axlar och triceps så bestämde vi oss för att ta en solskenspromenad när vi lastat ur matvarorna. Ner till sjön och vända, kanske är ca 3 km. Lagom runda innan JVM-hockeyn skulle börja. Perfekt!

Men... när jag gått en bit så kände jag att jag var alldeles för pigg, både i benen och allmänt så jag fortsatte. Nästan 8 km blev det istället och det var helt ljuvligt. Både för att solen sken och för att endorfinerna dansade jenka i kroppen på mig. Visst, jag är lite trött nu ikväll men det är den där härliga tröttheten som kommer av att jag använt musklerna, inte bara låtit dem ligga i dvala :-)

Jag är riktigt på gång nu - jihaaaaaa!

2 kommentarer:

  1. Har duu INTR haft gymkort förut? Var tränade du styrka då? /Birrgitta (som körde biceps & triceps i dag)
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag har bara tränat hemma. Vi har det mesta man behöver men det blir ändå inte det samma. Är lite för lätt att skjuta upp det till "sen"...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails