söndag 20 januari 2013

Återkommande fenomen

Det finns vissa saker som är ständigt återkommande. Småsaker som man skulle kunna reta sig på om man var lagd på det hållet. Det är inte jag *harkel*. I alla fall inte tre av fyra veckor i månaden.
Däremot så kan jag ställa mig undrande till det. Varför ställer man tomma toarullar i fönstret istället för att slänga dem i papperskorgen som står endast någon meter bort?
Varför?
 Vart tar alla makar till handskar/vantar vägen? Skulle bära in ved och tänkte jag skulle ha ett par arbetshandskar på mig. Jo, tjena, det var ju lätt att åstadkomma...

Var är högerhandskarna?
Se'n är det detta med påsklämmorna till brödet. Är det värde i dem? Eller varför stannar de i brödburken till någon av oss som inte äter bröd råkar hitta dem?

Påsflärpar? Samlarobjekt?
Finns ju fler saker, som hårsnoddar och hårnålar som befinner sig precis överallt utom där de ska vara. Numera har vi även en katt som klättrar in bakvägen i badrumsskåpslådorna och hämtar snoddar. De sprids sedan över huset när hon lekt klart med dem. Hela eller sönder? Spelar ingen roll. Utspridda är de.
Vad har ni för återkommande fenomen hos er?

2 kommentarer:

  1. Haha, ja det där känner man igen. I alla fall toarullarna och påsflärparna. Från tiden man hade tonåringar i huset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och vi har ju ett antal "såna". Kan erkänna att jag ofta låter det ligga bara för att se hur länge det dröjer innan nån annan flyttar på det. Tror du de försvinner? Näpp.

      Radera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails