onsdag 18 januari 2017

Den som spar han har... Det gäller inte tid, den kan du inte samla på hög!

Men... Jag hinner inte!!! Jag har inte tid!

Visst är det så. Du - liksom jag - har bara 24 timmar per dygn. 7 dygn i veckan. Det är ju bara 168 timmar. Hur i hela friden ska man hinna med allt man vill/måste/ska?

Jag funderade lite på det häromda'n. Tog mig tid till det. Eller nja... Jag ägnade mig åt de däringa funderingarna under tiden jag satt på motionscykeln och svettades. Jag passade på. Liksom.
Det är ju lite så med mig. När jag går/springer/cyklar - rör på mig, kort och gott - så kommer det. Tänkeriet.
Jag låter det komma. Om jag vill. Vill jag inte så bara fortsätter jag röra på mig "i tomme" så att säga.

Nu ville jag. Alltså satt jag där och funderade på lite olika saker. Tid, bland annat. Det blir lätt så att det dyker upp ett tidsperspektiv när displayen räknar ned där framför mig. 45 minuter hade jag stakat ut som lagom för en tramprunda den här kvällen.

Ja, för av mina 1440 tilldelade minuter så tycker jag att det är ganska rimligt. Jag kände att jag kunde lägga de 3% av mitt dygn på lite svettfest. Nu hade jag visserligen "slösat" ytterligare 3% på styrketräning redan på morgonen så det var ju inte mycket kvar...



Eller? Hur resonerar man när man inte har tid att träna? Hur många lägger inte betydligt mer på TV, telefon o dyl? Varför säga att du inte har tid? Erkänn att du inte vill. Inte orkar. Inte pallar. Saknar lust.

Hade du velat hade du orkat. Hade du pallat hade du haft lust. Och DÅ - DÅ väljer du att ha tid.
Det är nämligen så det funkar. Vill du så ordnar du så att du kan. Om det bara är tiden det kommer an på. Eller hur?

Nu börjar det minsann bli mer ljus-tid också, dagsljus och uteaktiviteter är en ypperlig kombo att se fram emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails