lördag 31 januari 2009

Sjungande jungfrur


Oj, det kändes att jag inte är riktigt på topp än, även om det halsonda har släppt. Kändes svagare än för några dagar se'n så jag tog det lite lugnt. Blev inget kondispass heller, väntar med det tills imorgon. Då är det 1 februari redan, fattar inte vart tiden tar vägen! Fast det är skönt, då är snart vååååren på väg! Ser fram emot att åka västerut i helgen också, gå och dra på stan, käka gott och umgås. Myyysigt!

Idag efter träningspasset sjönk jag ner i soffan tillsammans med ett par knäckemackor med kalkon och grönsaker. Till detta serverades den engelska bok jag snart läst ut, "The mermaids singing". Den är bra, men fruktansvärt hemsk emellanåt. Jag har hoppat över sidor för att jag inte klarar beskrivningen av de tortyrmetoder som används... Anledningen till att jag läser på engelska är att jag vill behålla nån slags flyt i språket, det är inte ofta jag använder det i varda'n. Jag läser aldrig texten när jag kollar på TV, skämten är ju så mycket roligare i original *s*. Alla undertoner som inte kan översättas kommer fram. Det dumma är att nån gång har det hänt att jag kommit på att filmen är på italienska eller ryska eller nåt, efter en stund... Hoppsan, det kan jag ju inte, bäst att läsa ändå då... :-)

Sonen jag har, han är nog inte riktigt som han ska... Idag stack han till garaget kl 5.30! Va? Det är lördag! Jag trodde att han fått för sig att han skulle till skolan, tagit fel på dag eller nåt, men nädå, det var planerat. Jaja, tokig på sitt sätt, den, tänkte jag innan jag kröp ner i sängen igen.

Maken stack ut för att fiska (angla) i arla morronstund också. Han har varit hemma en sväng och hämtat tjejerna och de är fortfarande ute på isen. Mamman hon ska läsa klart boken nu, bara några sidor kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails