torsdag 15 januari 2009

Planeringsdags

Uppstigen tidigt och med en fylld mage känner jag mig redo för att sätta mig och planera min träning in i det minsta. Har hon inte gjort det än frågar sig vän av ordning, naturligtvis. Nej, inte i detalj är svaret. Nu sitter jag dock och insuper kunskap och information från flera källor.
Jag tar Ove Rytter till hjälp, bland annat. Tänker använda båda hans böcker, Effektiv Bodybuilding och Effektiv Diet, för att få inspiration. Naturligtvis kommer jag att anpassa så att det passar mig och mina syften. Övningsförslag hämtar jag även från Cia Larssons Styrkeguiden.

Läget just nu är att jag kommer att sköta det mesta av träningen hemma till att börja med. Därför har jag inte tillgång till alla maskiner utan det är där anpassningen kommer in :-). Fantasi lär krävas emellanåt! Känner att jag vill se till att klara av att hålla farten och motivationen uppe innan jag beger mig till ett gym. Klarar jag det hemma så vet jag att jag också klarar att ta steget att behöva bege mig iväg för att träna. Det kommer att bli tvunget för att kunna satsa riktigt seriöst, det vet jag.
Men nu - över till Excel och fortsatt planering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails