fredag 30 januari 2009

Fredag - jo... vad kul...

Längtar efter att känna den där härliga fredagskänslan. Minns ungefär hur det brukade kännas. Numera är det ingen större skillnad på dagarna. Lite fler personer hemma på helgerna, bara.
Har varit halvdålig ett par dar och inte tränat, undrar om det är det som påverkar humöret på fel håll? Kan vara det med en blandning av det där 3-bokstäverordet som jag vet är i annalkande. Vill hitta nåt som hjälper mot de besvären, hatar att känna mig svag, nedstämd (=lipig) och irritationsfräsig... Vågar inte ens tänka på hur stor tid av ens liv det är så - irsch...
Igår fyllde 40% av barnen år, 15 var. Inte konstigt att deras mor tagit ett steg tillbaka och låtit dem ta över som firarobjekt :-).
Har varit hemma hos deras mormor så att hon fick fira oss. Det pushar inte heller humöret i rätt riktning. Snart 9 månader sen pappa lämnade oss, men jag har fortfarande inte hajat att han är borta. När jag tänker på det vill jag bara skrika, samtidigt som jag inte tror det är sant. Jag som brukar vara rätt bright, varför kan jag inte klura ut detta? För att det varit på gång i 30 år, kanske? Jag tror kanske fortfarande att det är falskt alarm, som så många gånger tidigare? Förvirrande värre...
Hoppas ni får en skön helg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails