lördag 17 januari 2009

Lördag i vilans tecken

Oj, så segt det är idag. Blev ganska sent igår och i vanlig ordning vaknar jag tidigt och kan inte somna om, det spelar liksom ingen roll att jag får. Masade mig upp när barnen kom och bjöd oss upp till det dukade frukostbordet. Skönt med goa ungar som vet hur en slipsten ska dras!
Sonen var naturligtvis redan borta, verksta'n hägrar oftast på de lediga stunderna.

Maken och resterande barn har gått iväg med ryggsäckarna packade med korv, bröd och attiraljer. Lillsjön är målet och eld, is och allt som hör till detta är tillbehör som ska göra dagen skön för deras del. Lata mamman stannar hemma... Lite dåligt samvete får jag allt. Tänk vad skönt se'n när man kommer hem och har varit ute hela dagen, så härligt trött man är då. Den trötthet jag känner är inte värd att nämnas på samma dag, egentligen. *suck*

Jaja, nu är det som det är och jag sitter här och såsar. Känns lite som att jag behöver vila efter min rivstartsvecka så jag försöker skyffla undan de små gubbarna som sitter inne i skallen och ropar "upp o hoppa!!!" Jag sitter kvar en stund till... Se'n tror jag nog att jag tar apostlahästarna och letar reda på familjen, samlar på mig lite friskluft och röklukt från brasan. Skridskorna får stanna hemma, orkar nämligen inte byta snören i dem... Där var han igen, den lille latmasken :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails