onsdag 14 januari 2009

Lagen om alltings...

Jag hade satt gårdagen som verklig start på mitt kämpande (för det kommer det att vara emellanåt) och vad händer då? Vaknar vid femtiden med en värkande handled... Antar att jag legat på den eller nå't sånt och somnar om. När det sedan är dags att vakna på riktigt så värker den fortfarande precis likadant. Går ut i badrummet och kollar läget. Jodå, den är svullen och lite blåaktig. Jag vet att jag inte har gjort nå't som kan ha ställt till detta så minen jag ser hos mig själv i spegeln är förvåning.
Vad har hänt? Till saken hör att jag emellanåt får små "proppar" i mina ben. Blåröda fläckar som är ömma. Låter lustigt, jag vet, men jag har aldrig brytt mig om att undersöka det närmare eftersom det aldrig blivit nåt allvarligt av det. Det såg nästan ut som en sån fläck så jag hade en snabb överläggning med mig själv om ifall det var lönt att ringa vårdcentralen. Kom fram till ett "nej" och lät det bero.

Jaha, det blev alltså en ofrivillig vilodag för mig igår. Kände det inte som ett nederlag eftersom jag kört en hel del lördag-måndag så jag tappade inte geisten direkt :-).
Jag har suttit på motionscykeln och trampat mig svettig, varit ute och gått och kört styrketräning under de dagarna så "what the heck?"

Idag var jag uppe med tuppen (ja, kanske inte den allra tidigaste tuppen, men ändå...) och drack ett glas vatten innan jag satte mig på motionscykeln. Det blev ett pass på 16 km med en puls på runt 140 mesta delen av tiden så det kändes bra. Ska önska mig en pulsklocka i födelsedagspresent, tänkte jag. Har tyckt det känns överflödigt/onödigt tidigare men man är inte sämre än att man kan ändra sig! Ungarna blir så glada när jag önskar mig nåt annat än lugn och ro också! *s*

Efter en ordentlig grötfrukost och kaffe var det dags för axel- och bicepsträning. Nu när jag har "förmånen" att ha dagarna utan arbete så är det lika bra att köra klart direkt.
Jag har lite känningar av min nacke/vänster baksida av axeln så jag är försiktig med de allra tyngsta vikterna än så länge när jag gör sidolyft och framsida, däremot kör jag lite tyngre i lyftet uppåt. Axlar är det allra roligaste, tycker jag. Får verkligen kämpa emot ibland för att det inte ska bli för ofta!
Körde 3 olika bicepsövningar; kan säga att min handled var inte glad åt alla dem... Fick gå ner på en lättare vikt när jag skulle ta hammercurlen. Hellre det än att förstöra nåt. Har inte lika ont idag och blånaden är borta så det är nog vila som gäller för att det ska gå över.

Efter det kände jag att räcker för idag och då blev det duschen och sedan frukost nr 2 - grova mackor med ägg och skinka, mums! Min kropp kräver mat var tredje timme (minst, om jag inte är sovande) så 6 mål om da'n blir det lätt. I vanliga fall går det längre mellan mina båda frukostar, men det blir lite annorlunda när jag inte har arbetstider att anpassa mig efter.

Nu sitter jag här nöjd med min dag så här långt. Kanske blir det en promenad lite senare, mest för att få ljus och syre. Nu ska jag tvinga i mig en proteindrink så jag står mig fram till lunch!

1 kommentar:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails