fredag 23 januari 2009

Handlings- och arbetskraft

Svisch, vad fort tiden går ibland! Igår gjorde jag och min äkta hälft en utfärd för att proviantera diverse saker till vår familj. Vi var på 3 olika ställen, det händer inte ofta att vi flänger runt så, det mesta handlas på samma ställe. Nu är det lite annorlunda, det är inte bara vissa slantar som ska vändas på utan det är de allra flesta. Bistra verkligheten när man är arbetslös. Vi hade det riktigt mysigt i alla fall, vi fick lite egentid, barnen klarade sig där hemma.

Vi började med att käka så vi inte skulle slå ihjäl varandra när hungern gav sig tillkänna. Bra beslut! Därefter åkte vi till en resebyrå för att lösa in ett presentkort som snart skulle gå ut. Hur kan 10 år bara försvinna??? Vi förlovade oss i Göteborg för 10 år se'n och nu passade det utmärkt att ta dessa pengar och fira jubileet där. Naturligtvis slår vi ihop det med vår 2-åriga bröllopsdag. Om ett par veckor drar vi till Götet - härligt!

Se'n var det dags för storhandling, stor familj kräver mycket mat. För att inte tala om schampoo och duschtvål!!! Då gör det inget om man kan handla det för en tia billigare per flaska :-)
Nu är förråden fyllda för ett tag, lugnet lägrar sig över mamman som vill ha koll.

Idag har jag varit på AF, de hade information om jobbcoacher, 13 st söker de här i vårt område. Säkert ett jobb som skulle kunna passa mig men jag fick även info från ett annat företag och DET vill jag ha! Det skulle lika gärna kunnat stått Bitte som rubrik över den beskrivningen han visade upp *ler brett*. Håll nu tummarna för att jag får komma på intervju i början av nästa vecka, de skulle plocka ut 2-3 st nu i helgen, nämligen.
Ingen träning idag, ska på kalajs och sen blir det nog soffnedsjunkning framför Let's dance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails