onsdag 21 januari 2009

Solen lyser även på liten stuga...

Förmiddan gick i lugnets tecken och avslutades med en promenad innan lunch. Solen strålade, 5º varmt, det var ljuuuuvligt! Gick och funderade på lite olika saker och rätt vad det var så märkte jag att jag nästan var hemma igen :-). På gården när jag kom hem så såg jag plötsligt vår gamla lekstuga, ja barnens vill säga. Den flyttades för 1,5 år sen när vi skulle lägga jordvärme. Vi ställer den här så länge, sa vi då. Precis där vi parkerar bilen. Nära och bra så vi kan ta trucken och forsla bort den sen. Jo, tjena. Den står där fortfarande, inte helt oväntat. Och faktiskt har det lekts lite i den också så den får väl stå där lite till.







Lunchen blev soppa från igår, höll på att bränna fingrarna av mig när jag skulle ta ut den ur micron. Minstingen kom hem en stund innan hon skulle vidare på annat håll och då drog jag till affären för att stödhandla lite. Det var nåt som inte stämde i bilen, kom inte på vad det var först. Hmm, ingen klocka? Satte på radion och läser CODE. Neeeej, det var naturligtvis för att vi bytte batteri igår och det var strömlöst, hajade jag direkt. Smart, Bitte, men det hjälper inte utan koden... Kollade instruktionsboken till radion och där stod det att man skulle ta etiketten från framsidan på radion och sätta på insidan av boken. Men så bra att de första ägarna gjorde det då! Eller snarare inte. Grrrr... Mailade bilfirman, får väl se om det blir nåt svar. Vill ju kunna digga när jag kör ju!



Dagens motion förutom promenaden har blivit axlar, bröst, triceps, mage och lite vader. Känns helt OK. Maten ikväll blev pasta med tonfisksås (tonfisk, purjolök, rivna morötter, passerade tomater kryddat med citronpeppar, paprika, dill och salt).






Innan jag började med maten så hade jag rört ihop deg till ett mumsigt, lättbakat bröd. Gillar när man kan röra ihop allt och bara breda ut det i långpanna och så sköter det sig själv i ugnen. Mera sånt åt folket!



Receptet är:



1,5 dl filmjölk

3 dl mörk sirap

2 msk kummin

6 tsk bikarbonat

3 tsk bakpulver

1,8 kg rågsikt


Blanda ihop och bred ut på långpanna. Gräddas i 100º första timmen, 150ºandra timmen och se'n får det stå på eftervärme en kvart - klart!




Jag hade inte rågsikt hemma idag så jag tog grahamsmjöl och lite vetemjöl istället och det funkade bra. Barnen lever än, åtminstone *s*

Nu är det snart kvälla och i sängen får det bli en stund med nya Fitness Magasin eller Body som kom idag. Suss gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails