tisdag 20 januari 2009

Urladdning



Igår sov jag till 8 och det var välbehövligt! Vid såna tillfällen är jag extra glad att barnen är självgående. De stiger upp på egen hand och gör sig iordning för skolan. Det är olika tider, den förste han sticker redan 6.20 för att åka med grannen in till tåget, nästa två beger sig iväg vid 7-tiden, de åker skolbuss. Sedan tar det en timme ungefär tills de två yngsta är klara för att promenera bort till sin skola. Det var när de två kom in och sa "Hej då" till mig som jag kände att nu får det vara slut på sovandet!

Masade mig ut i duschen och tog det lugnt både med det och att förbereda frukost. Var allmänt seg hela förmiddan, fick inget vettigt gjort. Vid lunchtid fick jag sällskap av maken och sen var det bara en kort stund tills jag skulle vara hos tandläkaren. Hade lovat att hämta de små i skolan så de kunde vara hos mormor så länge. Ut i snösörjan och sätter mig i bilen. Den var död. Ååååh, hur typiskt är inte detta när man har en tid att passa?

Den har betett sig lite konstigt med bakluckan ett tag och jag vet att batteriet inte är så friskt längre, men jag var inte beredd. Vad göra? Nu har jag sån tur att min käre inte är så långt borta. Jag fick ringa honom och han var bussig nog att skjutsa oss, tack för det!

Kom i tid till tandhygienisten men fick sitta och vänta... Satt där och kollade in deras TV, de sänder nån slags blandad info om natur och uppfinningar och jag känner hur dvalan sänker sig över mig... *gäsp* Undrar hur många som klarar att somna i väntrummet hos tandläkaren? *s*

Till slut fick jag ta plats i stolen och hon gjorde det hon skulle. Efter stränga order om att skölja med flour en gång om dan och efter att ha rånats på 700 spänn så släpptes jag ut igen.

Tog en promenix till modern och hämtade upp resten innan vi åkte hem. Nu var det dags att fixa käk, fiskgratäng med potatismos blev det. Lyckades ordentligt med moset, faktiskt ;-)

Senare på kvällen var det dags för träning, det blev rygg, biceps, ben och mage (och pyttelite axlar...)

Kikade lite snabbt på Idrottsgalan och där såg jag nåt jag ville ha - Carolina Klüfts armar. Eller åtminstone ett par likadana, duger bra med mina egna så småningom. *kämpar på*

1 kommentar:

  1. Klüfts armar är bäst! Det finns typ ingen i hela världen som har så stora biceps till så pass smala armar. Jag menar hon har ju ganska smala armar men när hon gör nånting där hon liksom halvspänner musklerna (typ nån segergrej där hon lyfter upp armarna och liksom halvspänner) då poppar det ju fram riktiga muskler. Och då har hon ändå aldrig spänt musklerna på riktigt då skulle väl musklerna poppa ut ur kvinnan, shit alltså :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails