torsdag 22 januari 2009

En dos motor med en nypa Persbrandt

Innan jag kom i säng igår avslutades kvällen med att titta på Svenska Motorklassiker. Så sällan som det finns nåt i motorsportsväg att titta på så gäller det att passa på! Det här var andra programmet i serien och även detta var från den historiska racingen i Anderstorp förra året. Extra kul att se eftersom vi bor så nära och faktiskt var där och tog racinglicens för ett par år sen! Snacka om att hornen växer i pannan *ler vid minnet*.

Tävlingen kördes bl a för att uppmärksamma att det var 30 år sedan Ronnie Pettersson gick bort. Jag glömmer aldrig när jag fick veta att han kört ihjäl sig, vet att jag stod i kön till matsalen i skolan. Det blev precis tyst... Han var stor, Ronnie.
Micke Persbrandt är nog stor på sitt sätt men nån ny RP lär han aldrig bli ;-). Får se om vi får chansen att möta honom i Midnattssolsrallyt i sommar, det vore kul. Ska "bara" fixa bil och skrapa ihop pengar först...

Idag har det blivit en svettig halvtimme på cykeln och sedan en välbehövlig frukost. Jag var riktigt matarg idag, magen bara skrek. Usch för mig när jag är sån, då gäller det att hålla sig undan... Min blotta närvaro hjälpte maken att lösa ett problem en stund senare när jag hade lugnat ner mig, så nåt bra har jag gjort trots allt.

Jag går ju här hemma och är mellan två jobb som det så fint heter och börjar nu vänja mig vid det. Det har tagit nästan 3 månader, jag är inte gjord för all denna "ledighet". Har sökt ett antal jobb och varit på intervju på några av dem. Ett par stycken har ansökningstiden precis gått ut på så där är det bara att vänta... *suck* För en stund sedan ringde min arbetsförmedlare och tyckte att jag skulle söka som jobbcoach på Arbetsförmedlingen. Hon hade tänkt på mig direkt. På nåt vis så måste det innebära att jag utstrålar positiv energi, eller? Hon sa att jag har så mycket att lära och erbjuda andra när det gäller detta. Troligen har jag varit mätt de gånger jag träffat henne :-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails