söndag 23 september 2012

Kör hårt - glöm allt!

Vänta i knappt 30 år. Börja sedan lite lätt med att springa några gånger så du tar ut dig lite lagom (!?!).

Därefter kan du t ex ägna dig åt innebandy en timme. Full fart och hela tiden. Spring så du nästan spyr.
Duscha och kör hemåt efter att ha kommit ihåg (!!) att ta med dottern på hemvägen.

Sen får du det. Transitorisk global amnesi. Övergående minnesförlust.

Det var fruktansvärt obehagligt! Mina anhöriga tyckte mest det var småjobbigt. Till och med den minsta fräste "Ja, du har sagt det fyra gånger nu!" när jag frågade/talade om något för henne. Jag led mest av att jag hade planerat ett speciellt blogginlägg, det var färdigskrivet i huvudet och rubriken var klockren. Nu mindes jag inte ens vad det var tänkt att handla om... Bara att det skulle blivit kanonbra.

Tänk att man kan ta ut sig så man får minnesförlust. Jag som inte tyckte jag var så himla trött.

Nu fick jag mig en aning om hur det måste kännas när man börjar på att naggas av begynnande demens. Och hur attans jobbigt det är att märka hur irriterande ens anhöriga tycker det är. Mitt var övergående. Allas är inte det.


3 kommentarer:

  1. Vad läbbigt det låter. En liten klocka som säger att du ska koola ner lite. Ta hand om dig! Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hmm,
    kanske ska ta det lite lugnare.
    Spela du den där gräsliga, farliga, hemska......innebandyn (hu, läskigt!!), men fortsätt att gå i stället för att springa. Tror jag.
    Sköt om dig.

    SvaraRadera
  3. Ni har nog rätt. Man kanske inte måste köra fullt ut på en gång? :-)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails