onsdag 19 september 2012

Anmäler sig själv för självmord?

Råkade av en ren och skär slump hamna på en tidningssajt som jag inte har någon som helst anledning att hamna på. Egentligen.
Men, nu gjorde jag det av en anledning i alla fall och i vänsterkolumnen fanns en länk till en annan artikel än just den jag var intresserad av att läsa.

"Anmäler sig självt för självmord" stod det. Jag missade t:et och läste det som i min rubrik. Var ju tvungen att klicka in!

Lånad bild
Visst blir man lite nyfiken på hur det kan ha gått till i min tolkning? Vore nog något för TV:s "Det okända" att ta upp. Personen i fråga ser alltså till - från andra sidan - att rentvå en ev misstänkt mördare. Eller?

Kanske vill han/hon (jag VÄGRAR "hen") jobba för att andra ska slippa känna skuld i detta hemska? Förklara sig och ge dem den ro som är möjlig?

OBS! Innan någon hakar upp sig... Självmord är inget att skämta om och det gör jag inte heller! Jag bara undrar hur rubrikmakarna tänker emellanåt. I och för sig blev resultatet det önskade, jag klickade...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails