fredag 21 september 2012

Växelkurs


Har jag sagt att jag köpt motorcykel? Annars gör jag det nu; Jag har köpt en hoj!
Vi åkte iväg till MC-butiken som ska läggas ned och därför hade utförsäljning. Jag skulle kolla på handskar, tänkte jag. Det gjorde jag . Meeeeeen... Det blev dyra handskar....

Jag fastnade direkt för den här, nämligen:



Den bara stod där och plötsligt var det hon och jag. 
Såååå...

Om ni hör nåt i luften som surrar så är det jag som är ute och snurrar. Eller rättare sagt, försöker undvika det. Det är det där med att växla med fötterna (OK, foten för att vara korrekt) och vrida gasreglaget på rätt håll som måste tränas in eftersom det ska användas till våren.

Då är det nämligen dags för Risktvåan, teorin och det allra hemskaste - uppkörningen... Riskettan är avklarad och opåläst som jag är (var...) så trodde jag i min enfald att jag skulle kunna greja teoriskrivandet också i vinter. Nänemen, inte förrän jag klarat av tvåan också.

Nähäpp. OK. Vad göra? Träna det som tränas bör. Växling. Jag är i och för sig attans duktig på pengahantering och alla växlar man kan dra på det men att byta siffra med vänsterfoten och händerna, det är en annan femma *höhöhö*

Ingen att övningsköra med. Vill inte sätta mig på min nya blänkande hoj och dra gasen på fel håll och drattla in i grannens staket. Omigen; Vad göra?

Käre maken fick en bländande idé - sonens moppe! Den har alla växlar och den kan jag köra utan att bli tagen av Farbror Blå. Kanon! Projekt starta Guilera tog sin början (något som diskuterats några år fast av andra orsaker) och häromdagen var jag ute och körde för första gången :-)
Med växlande resultat. Och träningsvärk da'n efter. Men det gick. Några gånger till så sitter det!

Och då - då :-) Åh, jag vill att det ska vara vår NU!

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails