måndag 17 september 2012

Piggelin och Herr Melin

Fy katten vad pigg jag var när jag vaknade idag! Jag sträckte på mig med kattliknande rörelser och välkomnade den nya måndagen med ett leende brett som en lagårdsdörr. Ni vet en sån där liten dörr som finns på såna där små bondgårdar man knappt ser. För min första mening här var inte aaaalls ironisk...

Piggelin har inte heller yngsta dottern varit på ett tag. Feber och ont i halsen. Så pass så hon gick hem från skolan i fredags och faktiskt stannade hemma idag också. Det är inte lätt att åstadkomma kan jag lova!

Hennes sjukdom har avsevärt förbättrats i helgen, dock. Det finns två orsaker till detta, frågan är vad de heter...

Misse 1 och Misse 2, vad ska de heta?
Vi har alltid haft katt så länge vi bott här för att de ska skrämma bort (=äta upp) de gräsliga mössen. Alla vet väl hur ickeförtjust jag är i såna? Om inte så kan ni läsa om det här :-) Eller varför inte detta?

Katterna har kommit och gått, det kan förresten få bli ett eget inlägg om de individerna, men nu senast försvann vår lille Frasse (eg Frans Eskil Svartsvans). Saknad eftersom han var min lille extrabebis och speciell på många sätt och vis. Även av Sigge, den ende kvarvarande katten. Han var med mig i skogen och ropade efter Frasse, tro det eller ej. Vi (ja, familjen inte jag och katten) bestämde oss för att försöka med en ny kattunge och fick erbjudande om en svart liten sak. Måste haft brytningsfel eller nåt för med oss hem hade vi två kattmadamer! Väldigt bra mot halsont hos barn.

Nåt annat som är bra mot ond hals är kalla saker, som t ex glass. En Piggelin inhandlades samtidigt som lite nya leksaker till smågrisarna. När denna kalla sak öppnades saknade den både färg och form, dessutom var den försedd med "extra-is". Blärk. För en gångs skull tänkte jag inte ens innan jag klagade och bad om ersättning, är lite dålig på det annars. Det blev en annan, godare, glass istället. Enligt utsago, alltså, jag äter ju inte sånt :-)

Men hörni, kom med namnförslag! På katterna. Herr Melin går bort eftersom det är två pimpinetta små damer.


, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails