torsdag 17 april 2014

Seriöst! Eller inte alls liksom?

Idag är en sån där dag när jag jobbar fast på ett lite annorlunda, mer frånvarande, sätt. Liksom.
Liksom är för övrigt ett ord som jag numera ransonerar. Tror jag. Åtminstone är det inte direkt någon som påpekar att jag säger det hela tiden. Tror att det kan bero på att jag dragit ned på konsumtionen/bruket av detta ord. Liksom.

Här kan jag förresten inflika något annat - som är i paritet med föregående vad gäller intressepoäng - det är förbannat, jäkla, svårt att skriva när hela datorn hoppar. Det gör den nämligen när man åker med Jönköpings Länstrafiks bussar. Vissa chaufförer borde nog jobba hemifrån istället.
OK, det är inte bara datorn som hoppar. Allt rör sig. I otakt med vartannat. Liksom.

Jag har faktiskt jobbat sedan 6.30 och idag är en sån där dag när man kan nöja sig med sex. Ja, timmar, alltså. Jobba. Ni vet, istället för åtta. Och det har visst funnits saker att göra men det är lugnt mot annars. När 89,5% redan tagit påskledigt, då minskar inflödet. Liksom.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Inte ett jota. Liksom.

Kanske bara visa att jag lever. Om nu någon skulle råka undra. Jag bloggar inte (ofta) men jag lever ändå. Det tycker jag är ganska bra. Tvärtom vore jobbigare. Liksom.

Jag vågade till slut det där som jag frågade om för länge se'n. Jag "offentliggjorde" en annan sida av mig.

Det gick ju bra. Inga större vågor på krusiga ytan. Liksom. Kanske för att ingen bryr sig om att hitta den eller tycka till. Allt fortsätter som vanligt. Liksom.

Jaja, nu är det snart påsk, förhoppningsvis blir det en glad sådan, jobbar på att den ska innehålla en hel del godsaker i påskägget i alla fall.

MC-körande, trädgårdsfixande, målande, deklarerande. Och kanske lite bubbeldrickande i vårsolen?
Det kommer att bli tisdag snabbt som attan. Liksom.

Nu slipper ni mig och mina liksom, ha en skön påsk! Liksom.



3 kommentarer:

  1. Samma Bitte jag fick äran att lära känna för .....hmmm°!! Ja ..ja ett antal år sedan ♥
    Bettan

    SvaraRadera
  2. Samma Bitte jag fick äran att lära känna för .....hmmm°!! Ja ..ja ett antal år sedan ♥
    Bettan

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk, liksom :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails