söndag 10 januari 2010

Cykeltur med Fyrvaktaren

Flera kvällar den senaste veckan har jag gått till sängs med Fyrvaktaren. Har somnat efter bara en liten stund, intresset och glöden har falnat snabbt. Idag när jag satte mig på cykeln (fasiken så trögt att komma upp på den sadeln, förresten...) så kom jag på den briljanta rationaliseringsidén att samköra. Samcykla?

Lilldotera fick hämta boken och så läste jag samtidigt som jag trampade bort några små kcal, perfekt! Boken dolde både återstående minuter och fick mig att tänka på annat så det flöt (svetten om inte annat) på så bra så. Efter det blev det en hantelrunda som inte gick att kombinera med bokhålleri. Lite smått börjar jag komma igång, minsann.

Det där med det falnade intresset, förresten. Jag tycker inte att Camilla Läckberg lyckats riktigt den här gången. Kan inte sätta fingret på varför men det är en känsla av slarvskrift över den. Men vad vet väl jag, en enkel cykeltrampare? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails