tisdag 19 januari 2010

Fridfull morgon
















Om jag undantar små irritationsmoment i form av... Nä, jag skulle ju undanta dem...
Jag har bestämt mig för att den här dagen ska bli bra.

Gick upp tidigt efter att ha lyssnat på "ljuv" musik i form av en skrikande katt som gör vad han kan för att gnissla tillräckligt på fönsterblecket för att få komma in. Vassa klor mot plåt -  mmmmmm....

En stund för mig själv (undantaget de 3 äldsta barnen som är uppe och ska iväg tidigt) med en bok.
En varm skön dusch. Nybryggt kaffe framför TV:n med älskade maken innan han ger sig iväg till jobbet.
En ny kopp kaffe vid datorn med ett brinnande stearinljus. Med doft. Två minsta barnen kommer upp och ska snart iväg. Tränger bort ljuden från deras smågruff. Jag ska ta det lugnt idag.

5 kommentarer:

  1. Hoppas fortsättningen av din dag blir lika lugn och skön.

    SvaraRadera
  2. hejahejaheja! bra inställning.. skulle jag behöva träna på också *ler*

    kram Monica R

    SvaraRadera
  3. Hahaha läste lite fel där.. trodde du skrev att du älskade med maken framför tv:n.. oj va hon är rakt på tänkte jag men samtidigt e det ju trevligare än att glo på dumburken :))

    Här ska dagens också ägnas åt lite stillsam läsning med katterna runt fötterna!
    Ha en skön dag

    SvaraRadera
  4. Det är klart att din dag blir bra, det gäller ju att tänka positivt:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. > Lairama - Din också!

    > Monica - Ja, tänk om det vore lika enkelt som det kan va när man tänker på det. Kämpar med det varje dag. Till slut SKA det gå :-)

    > Fokus MF *asg* Riktigt så frispråkig är jag inte. Inte här iaf :-) Låter som du har en skön dag framför dig!

    > Gunilla, du har så rätt så!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails