måndag 18 januari 2010

Ölschamponostalgi

Sitter och halvtittar på morron-TV och vad hör mitt norra öra då? Helen Benno har varit i Prag och har med sig en flaska med nåt brunt i. Whisky? Neeej, ölschampo!

Minns ni? Tror flaskan var avsmalnande (trekantig?) och innehöll underverksgörande medel. Mjukt och löddrande. Klart jag testade. Fick väl mamma att köpa det efter viss övertalning, antagligen. Det lär ju ha varit innan flyttlasset gick hemifrån, för visst var det ett bra tag se'n?

Minns också doften av Jane Hellen. Schampot, alltså. Hmmm, skulle inte jag se framåt? Jaja.

4 kommentarer:

  1. Ölschampot kommer jag också ihåg mycket väl! *ler*

    SvaraRadera
  2. Åh... ölschampot :)
    I mitt minne var flaskan rund och smal, men det är säkert fel. Doften däremot glömmer man inte, den var ju helt ljuvlig...
    Jane Helen var jag bara tvungen att köpa för ett tag sedan. Av rent nostalgiska skäl.

    SvaraRadera
  3. Lairama, den var nog rund och avsmalnande uppåt, därför jag tänkte mig den trekantig :-)

    Iwa, det är ju inte så konstigt, vi är ju samma årgång, fast jag ligger nästan ett år före... Inte så bra nu som det var när det var körkortsdags...

    SvaraRadera
  4. Nu kanske jag är lite efter, men kan det vara "body on tap" ni menar?

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails