lördag 9 januari 2010

Lappar från skolan



Jag kan emellanåt reta mig lite smått på felstavningar och syftningsfel, det är en av mina små egenheter. Kan säkert vara irrriterande för andra. Och ja, jag stavar också fel ibland, i stridens eller tidens hetta. Dömer ingen heller men när lapparna från skolan kommer hem och har dylika fel blir jag lite besviken om det inte är rätt. Nu är denna inte från någon av mina barns skolor, men det är väl inte underligt om man hoppar högt ibland? Vem vill skriva under på detta? ;-)

3 kommentarer:

  1. Ja visst börjar man undra över kompetensen hos skolans personal när man får hem lappar i den stilen...
    Jag reagerar också starkt på syftnings- och stavningsfel när det kommer från sådana personer som borde skriva rätt. Annars bryr jag mig inte så mycket. Lappar från skolan SKA vara grammmatiskt riktiga.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja för några år sedan, när min äldsta var som allra tonårstrotsigast, kunde jag tänkt mig att ringa in "Ja" på den sista...:)

    För övrigt håller jag med dig till fullo, jag är själv en ordbög av rang, men det gäller inte vad en privatperson på t.ex en blogg skriver, utan framför allt publika utskick ifrån myndigheter, skolor, företag osv. De ska banne mig se till att ha korrekturläst innan, men det sker alltför sällan.

    SvaraRadera
  3. Håller med båda där. Jag kan låta det passera hos privatpersoner, men hos media och framförallt skolan så tycker jag man kan kräva det.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails