torsdag 30 april 2009

BE kunskap

Ojoj, vilken pärs! Jag skulle ju då se till att få kunskapsprovet för BE-kortet avklarat idag och visst, det var lite pirrigt men ändå var jag inte nervös i överkant. Skulle ha med mig "firmabilen" och byta däck på den när jag ändå var i krokarna. På tiden ju, Valborg fälls bommen för vinterdäck.

Styrde söderöver i god tid, tyckte jag, var på plats en kvart innan utsatt tid. Eller plats o plats, jag visste ju inte riktigt var den skulle ligga den däringa Vägverkslokalen. Parkerade och minsann, det fattades en krona för att jag skulle kunna parkera en timme. Åhhh, attsingen också! (Tänkte lite andra ord men...) Vad göra? Snabbt beslut och sen drog jag till en parkering längre bort där jag vet att det kostar mindre, faktiskt bara en pluring i timmen. Småstressad tänkte jag gena genom en gång som jag trodde jag visste fanns. Gjorde den också men jag gick åt fel håll först. Nu började det bli lite svettigt... Då kom den djupa inandningen väl till pass!

Konstigt vad sinnena påverkas av stress, mer än man tror. Nu såg jag ju skylten *s*. Väl där blev det lite väntan, vi var väl ett tiotal som skulle skriva diverse olika test. In och legitimera sig, skriva under och sen var det bara att köra! 40 min till 60 frågor. Efter 17 min hade jag gått igenom alla. Tog mig tid att kolla upp de jag varit osäker på och när det var 15 min kvar så tryckte jag på knappen och höll andan. GODKÄND! Så, nu är det bara resten kvar, den fruktade uppkörningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails