måndag 20 april 2009

Here I go again!

Eller på ren svenska - Här går jag igen *s*. Rättare sagt, jag är på gång. Började med den utlovade morgonpromenaden imorse. Hade nästan glömt hur underbart det kan vara att ge sig ut i fågelsång och frisk luft vid den tiden på dygnet. Men nu har jag hajat, nu är det vår och det är fasen så mycket skönare att ge sig ut o traja än att sitta på motionscykeln och trampa!

Tänk att det gör sån skillnad när man bestämmer sig för nåt, åtminstone funkar jag så. Vaknade flera gånger under natten av att min ljumske värkte. När larmet gick igång så hade det varit sååå lätt att ligga kvar och skylla på det onda. Nänämen, jag hade sagt att jag skulle sätta igång fr o m idag så det var bara att testa! På med träningskläder och så fick det bli som det blev...
Visst kändes det men det vägdes upp av allt det sköna runtomkring. Var bara en liten miss, jag hade behövt nåt varmt på huvet, mina öron värkte. Noterat tills imorron!
6.20 var jag hemma igen, satte på kaffet och väckte skönt snusande maken. In i duschen innan frukost och sen gick resten av morgonen av bara farten.

Ikväll blev det en kort uppvärmning på cykeln och se'n fick bröst/triceps/axlar/mage känna på att viloperioden är över. Nu är jag nöjd med starten på veckan, redan är 1,5 timme av minimum 5 avklarade. Mår så bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails