lördag 6 mars 2010

Hembränt på verandan

Minsta döttrarna och jag har varit ute på äventyr. Gick ner till sjön och jag fick den briljanta idén att gå utmed sjökanten tillbaka eftersom det hade blåst undan en del snö där. Det innebär att man inte sjunker så långt ner och det blir lättare att gå. Det blev ett tankefel någonstans för vi hamnade inte där jag hade tänkt mig (gissar på att jag inte tänkte klart riktigt där...) men det löste sig ändå. Vi fick en relativt skön promenad och hittade hem till slut. Tog ca en timme och innebar en massa skön luft i lungorna. Därefter hamnade jag på verandan. Med solen och en filt under rumpan.

Nu är jag inne efter att ha suttit med nosen vänd åt det underbara, gula klotet en bra stund. Kinderna bränner efter att ha fått del av den reflekterande snösolen och under tiden har jag gjort en egen reflektion över hur ljuvligt det ändå är att bo på landet. Fåglarna kvittrar som om de hade betalt för det och solen värmer. En och annan bil svischar iofs förbi men jag väljer att sila bort det ljudet och bara lyssna på det sköna. Blundar och låtsas att jag är längre fram mot sommaren. Våren är här, det har jag bestämt. Skulle fota krokusen som kommit upp vid husväggen, men den hade somnat för dagen, i skuggan som den befann sig nu.

6 kommentarer:

  1. Skönt att våren är på gång! :) jag har tagit kort på krokusen annars om du inte gjort det hhihihihihihi. Älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Så bra! Då kan ju du lägga ut den hos dig så vi får se den :-) Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan jag ju göra till veckan :)kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag ramlade in på din blogg för nån vecka sen, läste lite och la sen direkt till den på favoriter! Jag har följt din blogg ett tag nu och jag måste bara säga -Vad duktig du är på att skriva! Du är så inspirerande och har alltid fyndiga rubriker, en blogg man blir glad av! :)

    Jag är nog inte en typisk läsare, är bara 19 år och jobbar som au pair i England just nu, men jag tycker din blogg är så bra ändå!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Ylva, du skulle se mig nu! Sitter med ett fånigt leende på läpparna och är skitglad för din kommentar! Tack snälla!
    Kul att du hittat hit och ännu roligare att du återkommer :-D

    SvaraRadera
  6. Bitte, Bitte, Bitte.. nu har du gjort mig konfundersam.... hur sitter du egentligen med solen och en filt under rumpan????

    asg:-), sorry, kunde inte låta bli...

    /L8

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails