söndag 7 mars 2010

Gustav, nu är det dags!

Va sa?
Jaja, jag förstår, du är gammal och hör dåligt, Gusten. Jo, Vasaloppet startar snart, har du vallat? Kör du med en stav idag också? Man får använda två nuförtiden, serru.

Jag tänker snart masa (utspelar sig ju trots allt i Dalarna så nån anknytning ska det väl vara...) mig över till andra sidan rummet, en sträcka på ca 4 meter, sjunka ner i soffan med ytterligare en kopp java och titta på hur en massa färgglada prickar kämpar sig in i första kurvan som värsta motocrossförarna.
Har du chans på spurtpriset?

1 kommentar:

  1. Hade stora planer på att åka Vasaloppet för några år sedan, hade en period då jag sprang Marathon och lite annat anstängande, så Vasaloppet hade suttit fint, men efter den här vintern så är jag helt på det klara att det kommer aldrig bli av! Varför? Nu har jag fått nog av snö och kyla! Aldrig säger jag!Däremot så ska jag och mina söner trampa Vätternrundan!
    Tragisk nog så har vi vid inbrott fått våra tre träningscyklar förstörda, försäkringsbolager betalr skadorna men vi har problem med cykelfirman, reservdelar mm.
    Borde inte vara så med ett så stort cykelmärke som Scott.....hm ska inte plåga dig med detaljer!
    I vilket fall så upptäckte jag nyligen en mindre katastrof, du fanns inte med i min lista över bloggare, där bilden ifrån ditt senaste inlägg syns, nu är det åtgärdat, jag gillar den typen av blogglista, man blir lätt inlockad på andra nya bloggar, tror det var så jag hittade dig!
    Ha nu en skön Vasalopps Söndag!Förta dig inte i soffan!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails