fredag 26 mars 2010

HV-vinst för mig

Ibland har man nytta av att tycka det är kul att skriva och knåpa :-)
Sveriges Radio Jönköping hade en tävling där man skulle skriva en saga som innehöll orden Tedenby, domare, pasta, Liv och trolla.

Med hjälp av den här snabbt ihopkrafsade texten vann jag 2 biljetter till kvällens hemmamatch mellan HV71 och Timrå:

Det var en gång en grabb från Värnamo som Mattias fick heta.
När han blev större var det många som efter honom leta'
Tedenby, Tedenby, kom till oss och spela! ropade de i kör
HV vann eftersom Liv är snäll och kan visa hur man gör
Om han i målet står så kan du träna på att skjuta
I domaren och motståndarna respekt du kan ingjuta
Med pucken och klubban en magisk succé du frambollar
På isen med fart du skrinnar och trollar
Ikväll måste Timrås lirare hasta
HV-Mattias är nämligen fulladdad med pasta
Snurra, teka och Timråare kasta
HV ska vinna - basta!

Och detta trots att jag inte tror på kolhydratladdning :-)

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt - grattis!! Jag skickar också in sånt ibland. En gång vann jag ett guldsmycke från Ica-kuriren...

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails