fredag 19 mars 2010

Inget konstigt alls

Om en viss myndighet inte kan kontakta en annan för att kontrollera att 16-åringar fortfarande går i grundskolan, då är det väl inte konstigt alls att saker och ting kostar?
Skolplikt är väl en av de "stora" plikterna? Skulle mina tjejer (blir väl jag då eftersom de inte är myndiga) ha brutit mot denna så skulle säkert den första myndigheten fått veta det av den andra myndigheten.
Utan att först skicka ut förfrågan till föräldern ifråga.

Ibland blir jag trött på stelbenthet. Det är 3 månader kvar tills tjejerna går ut 9:an, hade det inte räckt att skicka en förfrågan inför gymnasiet?

Det jag muttlar om är rätten till flerbarnstillägg. Går de inte i skolan så ryker det. Men som sagt, nu gör de ju det. Frågan är vad detta kvarnmalande kostar? Jag tror att de pluringarna skulle kunna investeras bättre. Vad tror ni?

1 kommentar:

  1. Håller med dej! Helt onödigt sjukt. Jag fyllde i dessa onödiga papper igår. Är ju bäst att hinna få iväg dom innan dom nya inför hösten o gymnasiet kommer ;)
    Gunilla

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails