onsdag 10 mars 2010

Rattmuff av

Jag - som inte är van vid storstadstrafik - har fullt upp att hålla koll på skyltar, andra trafikanter och backspeglar när jag kör. Skulle inte få för mig att prata i telefon i det läget, även om det händer annars. Hemma på våra vägar, på landet. Inga sms däremot, nån måtta får det väl vara på tillgänglighet och svarstid.

Inte målar jag läppar eller ögonfransar, heller. Det finns så många andra som gör en massa konstiga saker samtidigt som de kör, ett exempel är det här. Jag var tvungen att kolla datumet, är det första april idag? Nope, det var det inte. Många frågor dyker upp, förutom den mest uppenbara. Varför körde hon om hon dagen innan blivit av med körkortet? Varför var hennes exman med när hon skulle träffa sin pojkvän? Kunde inte han ha fixat rakningen om hon tvunget måste köra? Eller - det allra bästa; Spara det till den nye, han skulle säkert gärna varit behjälplig. På fast mark. Utan ratt.

Det där med siste idioten som inte är född får ständigt nya betydelser och innebörder. Kör lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails