torsdag 25 mars 2010

Skrämmande att tänka på

Alldeles nyss råkade jag - för jag försöker faktiskt undvika det - hamna framför "Sveriges värsta bilförare". Som tur är var det bara i soffan. Att hamna framför dem på nåt annat sätt - i verkliga livet - verkar vara förenat med livsfara. Visst är det väl skrämmande? Tänk att det finns såna huliganer ute i trafiken! Och så har de mage att sitta och skratta åt det. Idioter. Ja, faktiskt.

Polisen borde plocka kortet direkt. Av alla som är med där. Där har de ju verkligen chansen att göra en insats för att rädda människoliv.
Hoppas verkligen deltagarna skämmer ögonen ur sig när de sitter där hemma och ser hur de beter sig. Förhoppningsvis låter de bli ratten också. Jag är säkert jättetråkig och redig, men jag kan inte finna nåt underhållsvärde i att kolla på sån skit. Skitigt blev det ju också när de hade nån slags folkraceåka ("Skrotbilsrally..."). Jaja.

Annars så har jag lite dåligt med tid och inspiration just nu, om nån skulle råkat märkt att jag är ej närvarande :-) Insåg idag att det är listdags, både hemma och på jobbet. Stressen går ner på mer hanterlig nivå på det sättet. När jag skriver upp allt jag behöver fixa och bockar av efterhand, då sprider sig lugnet i kroppen. Det ska jag göra direkt i morrn bitti. Se'n glider jag nog bara omkring. Eller vad tror ni?

1 kommentar:

  1. Det är därför jag vägrar skaffa körkort... skulle nog köra värre än de på TV.

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails