måndag 15 mars 2010

Kärlek stoppas inte av gränser

Inte ens om dessa gränser utgörs av rep på en flygplats. Markeringen av var säkerhetsspärren finns stoppade inte Haisong från att springa efter sin älskade flickvän. Vad gör man inte för en extra minut med den man snart ska skiljas ifrån? Han skulle väl iofs kunnat sjungit en "song"?
Se'n kan jag nog tycka att 6 timmars avspärrning och 100 stycken uppskjutna avgångar är att ta i lite. Med den lilla erfarenhet av just Newarks flygplats jag har kan jag däremot ärligt påstå att jag inte är förvånad.

Glömmer aldrig när vi stod i kö för att komma igenom passkontrollen på denna flygarena. Detta var efter 1,5 dygns försening på vår väg mot Costa Rica. Vi skulle bara ha mellanlandat men blev tvungna att stanna över en natt. Hela sällskapet var slitna, milt sagt.

Framför mig stod ett äldre par som inte kunde engelska. Inte mycket i alla fall, det förstod jag ganska snabbt. Det fattade däremot inte passkontrollanten. Han röt på den stackars mannen när han inte förstod att han skulle lämna avtryck på sitt pekfinger. Om jag inte hade misstänkt att ett ilsket utbrott från min sida skulle ha försenat oss ytterligare så hade jag gladeligen rutit tillbaka. Fy, vilken brist på respekt!

Tyvärr kan jag sammanfatta all personal med just det - brist på respekt. Vi föstes runt utan att nån visste nånting om nåt och otrevliga var de också. Om jag någonsin hade tänkt mig att åka till detta land så övergav jag den tanken där och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails