fredag 12 mars 2010

Tips på arbetstillfällen

Jag har drömt igen. Just innan den mysiga signalen i telefonen skulle skicka iväg sina smäktande toner för att väcka mig så var jag tillbaka på mitt kommunala arbete. Lite annorlunda arbetsuppgifter, dock. Vaggeryds kommun skulle byta postadress och detta måste alla informeras om. Självklart!

"Kan vi inte sätta in annons i tidningarna och på hemsidan?" funderade jag, snusförnuftig som jag är. (Läs: välorganiserad och rationell)
"Nej, alla kommuninvånare måste få ett personligt adresserat flyttkort, det bättrar på vår goodwill." var svaret jag fick.
Bara att sätta igång att skriva. Som tur var med blyerts så jag kunde ändra eventuella felskrivningar. Nåt för Littorin att ta till sig, kanske? Dolda arbetsuppgifter som kan utföras av praktikanter, det skulle han väl aldrig komma på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails