lördag 13 mars 2010

För lång för en date

Eftersom jag inte vill skriva ut det jag tänkte (Svullo fanns med i den tankegången) så blir rubriken lite tam. Fyller sin funktion gör den i vilket fall och det är huvudsaken.

Jag har alltid varit lång, längst i klassen för det mesta, killarna inräknade. Detta har jag vetat om (hur kan man undvika det?) och känt av på många olika sätt. Jag är inte som den här tjejen som inte förstått (?) att alla inte är lika långa/korta utan det finns en massa varianter. Nej, jag har lidit av längden må ni tro. Kutande, hukande tog jag mig igenom skolan. Att stå i en klunga omgiven med människor som är betydligt kortare, det är inte kul. Speciellt inte om man som jag var ganska blyg och inte ville sticka ut.

Trots längd och blyghet så har jag lyckats träffa killar som velat vara tillsammans med mig. Alla jag varit tillsammans med - förutom två - har varit kortare än jag. I början ville jag gärna att personen ifråga skulle gå uppe på trottoaren och jag nedanför. Dansa tryckare kändes lite knepigt. Det var en massa situationer där jag inte kände mig bekväm med att vara längre. Men hindrat mig från att "dejta" har det aldrig gjort. Ingen har tyckt att jag var för lång och tog över rummet, som tydligen den här tjejen råkat utför.

Sedan ca 15 år tillbaka har jag högklackat och bryr mig inte om att jag blir ca 195 cm med dem på (och därmed ca 20 cm längre än min man). Numera sträcker jag på mig och tar den plats som även jag förtjänar. Lång eller kort spelar ingen roll. Det sitter inte där om man får ragg eller inte. Personlighet hos en själv och den man träffar måste väl ändå vara det som påverkar?

8 kommentarer:

  1. Helt rätt, sträck på dig och var stolt för den du är. Det borde vi tänka på lite till manns. Önskar dig en skön lördag
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  2. Här har vi ytterligare en lång tjej - jag är 184cm. Här om dagen fick jag frågan (inte första gången - jag lovar!) hur lång jag var av en elev på skolan där jag jobbar. Efter mitt svar häpnade hon och utbrast: Men du måste ju vara längst av ALLA! :-) Att många män är som jag och längre tänkte hon liksom inte på.

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag känner igen mig! Men en sak har jag ratat, högklackat... inte för att jag blir lång utan för att jag inte kan hantera sådana tingestar :)
    I ungdomen var det jobbigt ibland, nu funderar jag inte ens över det längre.

    SvaraRadera
  4. Jag är 160 och har lång kropp och korta ben, har därför nästan alltid högklackat för att få snyggare proportioner. Blir avundsjuk på tjejer som har lagom långa ben i förhållande till kroppen och är så snygga barfota! (det kan ju vara både korta och långa tjejer) Ofta har långa tjejer långa ben, vad är det som blir snyggare med högklackat då?

    SvaraRadera
  5. Anonym, jag tycker det är snyggare med klackar till de flesta kläder och så blir hållningen oftast en annan :-) Sen är det väl lite extra för min del som t o m karvade ut innanmätet i hälen på gympadojorna för att kanske bli nån halvcentimeter kortsre... Nu tar jag igen det.

    SvaraRadera
  6. Var stolt för du är så STILIG!!! Tänkte just på det när jag såg dej på Hemköp igår - du klär dej alltid så snyggt o utstrålar verkligen självsäkerhet! Kommer du ihåg att du fick en sån härlig komplimang av min son för ett par år sen!!!?
    KRAM snygging!!!

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Inna, du får en verkligen att bli glad, på alla sätt :-) Och ja, just det, det fick jag ju, det hade jag glömt! Kram tillbaka

    SvaraRadera
  8. Hej, Jag blir så glad när jag ser andra långa tjejer. Jag är själv 183 cm lång och fullkomligen bara ääälskar högklackat. Om en kille inte vill ha mig pga längden så är det ju han som har dålig smak och inte självkänsla nog att inse sin manlighet.. det är bara avtändande. Jag gillar kortare män som vågar stöta på mig och har inga problem med att dejta någon kortare.. Får ofta frågan hur lång jag är och jag brukar svara 'tillräckligt lång eller bara 'fullvuxen'. Det brukar få tyst på de flesta män med dålig självkänsla som frågar bara för att vara tuffa.. Sträck på er.. Själv sticker jag verkligen ut mer än vanligt då jag bor i Kina.. Alla glor men jag brukar bara låtsas att jag är en fotomodell eller filmstjärna.. varför inte :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails